تاریخچه عسل
نوشته شده توسط : اندرزگو

برای تولید عسل ، زنبور عسل شهر گل های مختلف را جمع آوری کرده و آن را در کیسه داخلی مخصوص خود ذخیره میکند. این موجود زیرک و شگفت برای تهیه یک کیلو عسل بایستی هزاران مرتبه روی گل ها بنشیند.

اخبار مربوط به عسل چون شهد ، شیرین و جاذب اند ! عسل زخم ها و جراحت ها را ضد عفونی میکند ، گلو درد را برطرف ساخته و آسم را التیام میبخشد.

در قرآن سوره ای بنام ” نحل ” مربوط به زنبور عسل و عسل است که اهمیت این ماده را نشان می دهد.

پزشکان کشورهای توسعه نیافته ، سال های سال عسل را برای ضدعفونی و پانسمان زخم مورد استفاده قرار می دادند، در سال ۱۹۷۰ یک جراح انگلیسی ، سایر همکارانش را با گفتن این مطلب که معمولا زخم های بیمارانش را پس ار عمل ، مستقیما با عسل می پوشاند شگفت زده کرد. او دریافته بود که زخم های پوشیده شده با عسل نسبت به زخم هایی که با آنتی بیوتیک درمان می شوند ، بسیار سریعتر بهبود می یابند و کمتر دچار عفونت های باکتریایی می شوند.

تحقیقات بعدی نشان داده که عسل حقیقا به اندازه ی آنتی بیوتیک معروف استرپتومایسین موثر است و بالاتر از آن این که باکتری ها هیچ گاه نسبت به فواید عسل مقاوم نمیشوند ، در حالی که این بلایی است که معمولا بر سر آنتی بیوتیک ها می آید.

عسل در درون بدن نیز کارایی دارد، خوردن عسل موجب کشته شدن باکتری های درود دستگاه گوارش که باعث ایجاد اسهال می شوند ، میگردد.




:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: